Opis forum
Dobry wieczór,
czy ktoś z forumowiczów zauważył może ostatnio powtarzające się problemy z dostępem do internetu od Aster/UPC (blok 23)? Mam na myśli takie kilkunastominutowe, półgodzinne, godzinne przerwy w dostępie lub duże spowolnienie sieci. Chciałbym ustalić, czy jest to problem tylko u nas (byłoby to dziwne, bo powtarza się na 2 ruterach), czy ktoś jeszcze cierpi.
Offline
Korzystam, ale nie zauważyłem. Chyba, że zdarzyło się to powiedzmy w ciągu dnia, kiedy nie ma mnie w domu. Wg mnie ten internet jest najmniej awaryjny, jakiego zdarzyło mi się używać, więc jestem zaskoczony.
Pzdr.,
konwil
Offline
Mieszkam w 23a i problemu takiego nie odczułem w ostatnich dniach/tygodniach. Więc obszar problemu zawęża się do budynku 23.
Czy sygnał zanika już na wejściu routera? Czy niby jest połączenie ze "światem" na routerze ale urządzenia odbiorcze (laptop/PC/konsola/komórka) już z siecią zewnętrzną połączyć się nie mogą? Te routery są kablowe czy wifi? Inna sprawa, czy na różnych urządzeniach odbiorczych (laptop/PC/konsola/komórka) jest ta sama sytuacja?
Offline
Oba to rutery wifi, połączenie między laptopem a ruterem działa (pingi, administracja przez www). Natomiast już pingowanie bramy, którą przez DHCP dostał ruter (brama: 192.168.133.1) robi się problematyczne (przechodzi, powiedzmy, połowa pingów). Strona googla wczytuje się kilka/kilkanaście minut albo w ogóle.
Połączenia komórką przez ruter nie sprawdziłem, zrobię to, jak znów problem się pojawi - dziękuję za sugestię. No i jeszcze sprawdzę bezpośrednie podpięcie laptopem bez rutera.
Offline
Jeszcze sprawdź co się stanie, jak podłączysz laptop bezpośrednio do kabla. Nie wiem jak Twój zakres wiedzy wygląda, ale na wszelki wypadek informacja: musisz sklonować adres MAC routera na kartę sieciową w laptopie (jeśli Cię Misiaki to uraziło, że wspominam o takich błahych sprawach, to przepraszam, ale może będzie dla potomnych )
Najlepiej to wszystko próbować, ale w międzyczasie dzwonić do dostawcy internetu i agitować o pojawienie się serwisanta w mieszkaniu. Bo zawsze to trwa parę dni.
Offline
Użytkownik
U nas dokładnie taki sam problem (blok 23), dosyć często się to powtarza
Ostatnio edytowany przez nietofredka (2012-04-16 11:47:56)
Offline
ja również ostatnimi czasy widzę ten problem u siebie (blok 23). Raz nawet dzwoniłem do UPC, bo połączenie w ogóle zanikło.
Transfer również niestety "siada"
bywa, ze np. ogladajac youtuba zacina mi film, a wrecz połaczenie zostaje utracone na chwilę. Poki co jeszcze z tym zyję jakoś, bo nie jest to az tak notoryczne, ale jesli bedzie sie to powtarzac na dluzsza mete i/lub nasilac, to mozna sprobowac zadzialac cos w tym temacie.
widocznie dosawca uslugi wsutek zanikajcej (a raczej pochłanianej) konkurencji coraz mniej moze zwracac uwage na jakosc swiadczonych usług
podobnie, odbior telewizyjny czasem przypomina poprzednia epoke - jakiś wietrzyk zawieje i juz odbija sie to na jakosci obrazu tv (przynajmnej u mnie). ja mam akurat cyfre+, ale podlaczony jestem do anteny gh-netu, czy tam aster-a, czy tam upc, czy tam jak to sie teraz nazywa...
Offline
Czyli jednak problem nie jest tylko u nas. Poniekąd dobrze . Jeśli znowu będzie coś szwankowało, zrobię test z bezpośrednim podpięciem laptopa i jeszcze z komórką przez ruter, a jak będzie dalej źle to zgłoszę problem dotyczący wielu mieszkań. Dotychczas zgłaszałem te awarie kilka razy, ale z osobami przyjmującymi zgłoszenia trudno się rozmawia (zbyt ogólnie, nie bardzo widać, żeby dążyli do rozwiązania problemu, raczej do zakończenia rozmowy), może teraz będzie troszkę łatwiej z nowym argumentem.
Offline
Dear All,
Proszę o pomoc. Chcę się podłączyć do Internetu, a tu ASTER/UPC mówią, że nie ma takiej możliwości. Moje pytanie - kto Wam wystawia faktury za Internet? Czyżbym uderzała do złej firmy? Będę wdzięczna za pokierowanie:) Dziękuję
Offline
Indeed. Dawniej Aster, teraz UPC. Ale pamiętam prawie rok temu jak ja się podłączałem, to też mi mówili że się nie da, ale zadzwoniłem pod numer z rozwieszanych u nas ulotek i bez problemu się udało.
Offline