cross - 2012-01-06 17:26:19

może już poczynimy jakieś wstępne przygotowania....

np. czy nie pora już na własną wpólnotę bloku 23a, osobno niż 23....
czy może już pora zrezygnować z AZ i samemu przejąć zarządzanie budynkiem...
itd.

kamre - 2012-01-06 17:32:16

Skoro zbieranie podpisów pod uchwałę założenia monitoringu trwa już bity rok - ciekawe jak zbierzesz jakąkolwiek większość, aby cokolwiek poczynić :)

cross - 2012-01-06 18:17:20

różnica jest jedna....  monitoring to wydanie pieniędzy (osobiście jestem przeciw, to niepotrzebny wydatek, nic nie zmieni) a zmiana zarządzającego czy utworzenie odrębnej wspólnoty to czysty zysk!!! dla nas wszystkich

kamre - 2012-01-06 19:05:25

W przypadku monitoringu (z tego co mi wiadomo) problem leży w zebraniu odpowiedniej ilości _jakichkolwiek_ głosów, nie tylko odpowiedniej ilości głosów na tak.

Piszesz o z "czystym zysku" ze zmiany zarządzającego. Jesteś może zorientowany jak dużo można na tym zaoszczędzić? Z tego co się orientuje to dookoła na ruczaju wcale nie jest taniej...

Coledon - 2012-01-06 22:44:30

ale po co osobna wspólnota dla bloku 23A?
Przecież mamy wspólny dziedziniec śmietnik, ma by wspólny monitoring (jak się głosy uzbierają) itp. Jakby były dwie wspólnoty to byłoby wg mnie gorzej:
- więcej kłótni o płacenie za utrzymanie porządku części wspólnych
- większy koszt obsługi monitoringu

A jakie korzyści ?

Ja nie widzę ale może Cross oświecisz Nas?

Ps. Czy A-Z nie ma podpisanej umowy na jeszcze jeden rok i kawałek?

Coledon

edit: Mam nadzieję że zebranie wspólnoty ( jednej dla bloków 23 i 23A) odbędzie się jak najszybciej :)

cross - 2012-01-06 23:12:36

Nie wiem na ile AZ ma jeszcze umowę, nie chcę zmieniać go na inną firmę.... zresztą o tym nie piszę.... piszę o przejęciu tego interesu:D przez mieszkańców bloku... tak ja to ma miejsce w wielu innych wspólnotach... i podnajem odpowiednich podmiotów.... na tyle mieszkań na pewno znajdzie się kilka osób, które mogłoby się zająć poszczególnymi zadaniami, tak było u mnie w starym bloku.... osiedle składalo się z kilku bloków... ale każdy miał założoną wspólnotę sam.... części wspólne też użytkowane były razem.... ale mieszkańcy bloku A nie odkładali na remont dachu bloku B (ostatni remont rok wcześniej), zachcianki zmiany koloru klatek z ciemnozółtego na kremowożółty bloku C..... i lżejszych o 200 gram, a droższych o 10 tys. drzwi wejściowych do klatki bloku D,.... oświecony?;P A problemy te nie są z d... wziętę.... tylko tak było:( a pomyśleć, że mieszkań w bloku może ze 20 było....

D0rian - 2012-01-06 23:43:54

@cross
Nie widzę twojego rozwiązania... każdy budynek sam, to wg mnie nie przejdzie. Napisałeś o kilku osobach, które zajmą się poszczególnymi zadaniami. I teraz, skoro mi się nie chce nic robić, to będę komuś płacił? :P No to sprowadza się i tak do opłat jak w AZecie i zawsze mogę zadzwonić, przedstawić problem i czekać na rozwiązanie. A tak to szukanie osoby odpowiedzialnej za daną rzecz? 
Co do rozdzielenia funduszu remontowego, to musiałbyś zaproponować coś sensownego. Aktualnie opłata jest jak widzę 10gr za metr^2 mieszkania. A przecież z tego pewnie też idzie na opłaty za naprawy dookoła budynków. Trzeba by prowadzić 3 osobne fundusze: 23, 23a, teren dookoła. I tak jak pisze Coledon wprowadzi to więcej kłótni.

A jeśli chodzi o monitoring to jak dla mnie to dosyć ważna rzecz. Zapobiegnie "przypadkowym" aktom wandalizmu, np. jaki miał miejsce kilka tygodni temu (poprzekręcane znaki itd). Jak łatwo zauważyć, na blokach z monitoringiem jakoś rzadziej widuję fenomenalne teksty typu "Wisła pany", "Cracovia żondzi". Jak dla mnie takie podejście, żeby nie zakładać monitoringu, bo jak ktoś będzie chciał się włamać to i tak się włamie, to prowadzi do jednej konkluzji: po co zamykać drzwi na klucz, skoro i tak jak ktoś będzie chciał się włamać to się włamie. Jakoś nie podejrzewam, że ktoś z was koledzy i koleżanki nie zamyka drzwi na klucz. Po prostu prewencja. Łatwiej zapobiegać niż leczyć :P

A zebranie wspólnoty teoretycznie miało być na początku roku, żeby podsumować mijający rok. Jutro wyślę do nich maila z zapytaniem co i jak, bo jestem ciekaw, a nie chcę też dowiadywać się 2 dni przed.

krzyhood - 2012-01-07 00:41:54

Ja jestem zdecydowanie za monitoringiem, tym bardziej ze bedzie mozna podejrzec on-line co sie dzieje, a podobno ktos juz usilowal sie wlamac do garazu, jacys debile juz gdzies polamali barierki i znaki drogowe, wiec akurat na to pieniadze dam, zastanawia mnie tylko dlaczego to tak dlugo trwa...
A co do zmiany zarządcy, to nie wiem czy jest drogo gdzie indziej, ale generalnie AZowi nie mozna wiele zarzucic, wypalone zarowki sa powymieniane, tylko trzeba ich poinformowac, jest dosc czysto, a placic i tak trzeba, w koncu nie mieszkamy w domku w lesie na wsi, jesli komus nie pasuje, to niech domek wybuduje:) A od tego jest zarządca aby zarządzal a nie mieszkancy, moze sie nie znam i nie wiem czy takie cos gdzies sie sprawdza ale kojarzy mi sie to z samowolką.

konwil - 2012-01-07 08:44:51

To co proponuje cross, to osobne konta dla budynku 23 i 23A. Tyle. Jedna wspólnota, ale faktycznie każdy blok może mieć inne koszty - można to rozwiązać tak jak napisałem powyżej. Także uważam, że byłby problem z częściami wspólnymi, tj. z usystematyzowaniem kosztów.

Co do zebrania, to także czekam, ale bez przesady - w ubiegłym roku, było chyba w lutym, poczekajmy jeszcze chwilkę. Nikt rok temu nie chciał podjąć inicjatywy bezpośredniej, oficjalnej współpracy z AZ-em, na zasadzie "głosu Wspólnoty" u zarządcy; nie spodziewam się, że w tym roku "znajdzie się kilka osób", ale oczywiście - jest to możliwe.

Pzdr.,
konwil

Milady - 2012-01-07 10:29:51

AZ-towi kończy się umowa w maju 2012.
Z tego co zrozumiałam z ubiegłorocznego zebrania, to każdy z bloków ma miec osobny fundusz remontowy - tak to przynajmniej zamierzał prowadzic AZ.
Wszyscy wspominacie o monitoringu i zgadzam się, że to powinno byc już dawno załatwione, nie rozumiem tego opierania się z oddaniem głosu, albo jestem na TAK albo na NIE.

Jest jeszcze inna sprawa, która tez powinna byc powoli finalizowana - chodzi o klucz do śmietnika. Niestety już kilkakrotnie zdarzyło mi się przyuważyc grzebiących w naszym śmietniku. Niestety wiecznie otwarty śmietnik zachęca do kręcenia się patologii na naszym dziedzińcu, a przez to mogą dostac się na klatki, gdzie szczególnie w zimowych miesiącach jest zdecydowanie cieplej i przyjemniej niż na zewnątrz. Otwarty śmietnik może też zachęcac właścicieli prywatnych posesji do podrzucania własnych śmieci za wywóz których my potem płacimy.
Nie rozumiem czemu sprawa śmietnika nie została jeszcze załatwiona - w 23A większosc remontów się zakończyła, a jak coś to i tak jest jeszcze kontener na zewnątrz.

mamsika - 2012-01-07 12:06:44

cross napisał:

różnica jest jedna....  monitoring to wydanie pieniędzy (osobiście jestem przeciw, to niepotrzebny wydatek, nic nie zmieni) a zmiana zarządzającego czy utworzenie odrębnej wspólnoty to czysty zysk!!! dla nas wszystkich

Wystarczy poczekać, aż zrobią nam ekrany dźwiękochłonne.... wtedy na pewno monitoring nie zaszkodzi. Już dziś mamy powyłamywane skrzynki na listy, połamane znaki ( już naprawione) oraz reklamy sklepów ( NASZ Skleep).Dodatkowao często letnimi wieczorami gromadzi się młodzież, która koczuje na placu zabaw. Ogólnie jest to denerwujące. Przy otwartych oknach mam w domu tylko ku.... i chu.... co chwila.   Słyszałem również o próbach włamań do lokalów użytkowych oraz o "dziwnych wizytach". Ile moze kosztować 10 kamer przemysłowch z centralą, która umożliwia każdemu monitoring przez internet.

Zbieramy już przez jakiś czas na fundusz remontowy- nie zostało zrobione absolutnie NIC!!! Aż się płakać chce. Niedługo zarośniemi w brudzie, syfie i dziadostwie. Bywam czasami u moich rodziców i ich 10 letni blok wygląda dużo lepiej niż nasz:) Podsumowując.... nasz zarządca nie robi NIC aby stworzyć dla nas przyzwoite warunki egzystencji w najbliższym otoczeniu!

Milady - 2012-01-07 15:03:19

Co do czystosci na klatce to też mam pewne zastrzeżenia. Wprawdzie zdarzyło mi się 3-4 razy przyuważyc panią sprzątającą kręcącą się przy bloku 23A w poniedziałki i środy między godziną 10-11. Nie wiem czy coś sprzątała czy się tylko kręciła, ale nie zauważyłam potem jakiejś większej poprawy w czystości na klatce.

RaNo - 2012-01-07 19:05:19

Więc tak:

Milady, kontenera już nie ma od początku roku.

mamsika, czy możesz zaproponować jakieś środki, które należałoby przedsięwziąć, aby nasz blok był równie piękny jak Twoich rodziców?

Z funduszu remontowego na razie nie korzystamy, ale przecież pieniądze te nie znikają i kiedyś na pewno się przydadzą, jak trzeba będzie nie wyremontować, ale np. wymienić pokrycie dachu, pomolować elewację, itp. - a to będzie kosztowne. I na to pieniądze zbierane być muszą, bo "a teraz zrzućcie się Państwo po 1000 złotych, bo trzeba pomalować dom" nigdy nie zadziała :)

Zastanawia mnie też jak ile tych podpisów musi być, żeby ten monitoring wreszcie ruszył. Przecież bardzo dużo ludzi oddawało kartki z podpisami na ostatnim zebraniu, kilka pewnie odpowiedziało później... to jakież to gremium musi być?

Co do pani sprzątającej, to niestety w 23A mogliby częściej sprzątać, np. 2x w tygodniu. Jak zapraszam gości w łikęd, to aż głupio mi tłumaczyć, że owszem było tu sprzątane... w poniedziałek. Dopóki nie skończą budować nam tramwaju (jeszcze parę miesięcy), to ciągle będzie pojawiało się okropne błoto na klatkach... cóż począć...

Potwierdzam też ze swojej strony, że AZ reaguje sprawnie i szybko na wszelkie zgłoszenia.

mamsika - 2012-01-08 10:40:35

RaNo napisał:

mamsika, czy możesz zaproponować jakieś środki, które należałoby przedsięwziąć, aby nasz blok był równie piękny jak Twoich rodziców?

.

Odpowiedź jest bardzo prosta, a rozwiązanie niezwykle skuteczne: tzw. konserwator. Gość raz w tygodniu przychodzi i usuwa usterki we wszystkich klatkach. Kosztuje to tzw. dniówkę ( 120 zł) + koszty materiałów.
Poza tym tam zarządcy naprawdę dbają i sprzątają cały teren nieruchomości.
Np. po naszym ostatnim sprzątaniu garażu, które to odbywało się w sobotę ( swietny wybór= wszyscy ludzie na pewno są w pracy:) na moim miejscu nie zmieniło się nic....kupa piachu....mimo iż o 7 rano wyjechałem specjalnie samochodem na zewnątrz. To mają być usługi, za które płacimy?? Chyba nawet ktoś zgłosił reklamację:), bo w poniedziałek też widziałem ludzi sprzątających w garażu. mimo to moje miejsce parkingowe ( możliwe, że powodujące jakieś uczulenie u sprzątających) nadal było istną saharą... wielką kupą piachu.
Tak to niestety smutno wygląda, skuteczność AZ jest na poziomie bardzo niskim i czasami się zastanawiam, za co im płacimy tyle kasy......

cross - 2012-01-09 08:58:45

a właśnie, ile im płacimy? .... bo przyznam szczerze, że stawka Doriana 10 groszy za m2 jest wg mnie mocno zaniżona, biorąc pod uwaę, że sugeruje on, że z podanej przez niego stawki idzie jeszcze część na opłaty za naprawy dookoła budynku;) taaaaaaaa.... coś mi się koajrzy z zezsłego zebrania, że wspominali o ok. 50 groszach za m2? czy ktoś potwierdzi?

D0rian - 2012-01-09 17:26:51

Wejdź na stronkę gdzie podają rozliczenia :P Tam jest wszystko rozpisane. U mnie wyraźnie jest napisane za mieszkanie (nie wliczam miejsca postojowego i komórki) 10gr za metr^2 na fundusz remontowy. Nie wiem jak wy, ale ja przeglądam sobie czasem za co ile płacę :P

cross - 2012-01-09 19:26:20

a ja nie:P.... juz ponad pół roku temu zgubiłem login i hasło... więc nie mam rozeznania co i jak.... poza tym nie pytam o kwote przeznaczoną na fundusz remontowy a kwotę jaka płacimy AZ za to że jest:P

D0rian - 2012-01-09 21:05:21

Nie nadążam po prostu za tematem :) Za to mogę Ci powiedzieć, że jest to 1,75 zł za m^2. Nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym razie już jest temat narzekania na AZ ;P
http://www.przemiarki.pun.pl/viewtopic.php?id=92
Niestety po propozycji zadeklarowania się aby poszukać alternatywy dla AZ temat się skończył. A dobrze by było gdyby kilka osób poumawiało się na Przemiarki z innymi zarządcami i porozmawiało o wycenie. Bo wiadomo, że ceny w internecie i ustalane telefonicznie będą zaniżone. Ja mogę się na takie poszukiwania pisać, ale na pewno sam nie będę się tym zajmował.

Coledon - 2012-01-09 23:02:25

D0rian napisał:

Za to mogę Ci powiedzieć, że jest to 1,75 zł za m^2. Nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym razie już jest temat narzekania na AZ ;P

1,75 to jest zaliczka ekspoatacyjna a nie opłata za zarządzanie.
W skład opłaty eksploatacyjnej wchodzi oświetlenie części wspólnych, opłata za zarządzanie i parę jeszcze innych rzeczy.

O ile mnie pamięc nie myli to opłata za zarządzanie wynosi 0,50 zł za m^2 (wydaje mi się że tak było powiedziane na zebraniu w tamtym roku).

Coledon

D0rian - 2012-01-09 23:16:00

No może masz rację z tymi 50 gr, ale wydaje mi się, że jest to po prostu w tych 1,75 wciśnięte. Bo nie ma osobnego pola pt. "ile płacimy AZetowi". Chyba, że ja za to nie dostaję rachunku :]

Coledon - 2012-01-09 23:21:25

Oczywiście że tak. Jak już wyżej napisałem w skład opłaty 1,75 za m^2 wchodzi oświetlenie częsci wspołnych, opłata dla zarządcy itp. Jednakże nie można powiedziec że opłata za zarządzanie wynosi 1,75 za m^2 bo jest to ponadtrzykrotne zwiększenie tej kwoty.
Sąsiad Cross jakby zauważył że opłata za zarządzanie która pobiera AZ wynosi 1,75 za m^2 to chyba by zszedł na zawał :D

Szkoda Sąsiada dlatego wolałem to wyjaśnic :D

D0rian - 2012-01-11 21:17:19

AZ napisał:

Zebranie planowane jest w drugiej połowie lutego br.

Tyle się dowiedziałem.

Zastanawiam się, czy nie powinniśmy zrobić jakiejś bazy pytań jakie chcemy zadać AZetowi, żebyśmy wiedzieli z czym idziemy, czego oczekujemy i co na to AZ. Może warto założyć osobny temat, w którym wpisywalibyśmy tylko i wyłączenie pytania i sprawy do poruszenia na zebraniu? Co o tym myślicie? Na przykład czytając powyższy temat:
1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem?
2. Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?
3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking?
4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się trawnikiem za budynkiem 23a, bo w tym roku kosili trawę 1 raz. W dodatku czy nie mogą zaaranżować czego lepszego niż 5 drzewek i szpaler iglaków. Przykład: Chmieleniec. Ładna aranżacja, aż przyjemnie się patrzy. W końcu za to też płacimy.
itd.... itd...
Dzięki temu możemy wysłać taką listę przed spotkaniem do AZetu. Niech się przygotują i będzie o czym rozmawiać. Taką ja mam wizję w każdym razie ;P. Co powiecie na taką listę? Ważne, żeby każda osoba kopiowała poprzedni post i dodawała kolejny numer na końcu, dzięki czemu ostatni post = ostateczna lista do wysłania AZetowi. Tylko oczywiście tam dobrze by było, żeby nie prowadzić dyskusji. Jeżeli macie lepsze pomysły to proponujcie :). Warto zacząć wcześniej przed spotkaniem, bo coś w międzyczasie może nam wpaść do głowy :) Zwłaszcza, że po spotkaniu, to nie będzie się chciało dzwonić do AZetu i dyskutować na różne tematy.
Nie zapominajmy też, że AZet zajmuje się utrzymaniem części wspólnej, więc każdego z nas. Ważne jest uczestniczyć w takich spotkaniach, bo później pojawiają się przykre sytuacje. Z doświadczenia znajomego wynika (zarządcą też jest AZ), że ludzie nie chodzą na spotkania bo jak twierdzą:
"Po co chodzi jak zrobią i tak co będą chcieli"
A później, gdy AZet rozsyła ustawy, te same osoby stwierdzają, że nie podpisują bo nie ma pełnego opisu przedsięwzięcia, co było omawiane na spotkaniu, więc koło się zamyka. No i AZet nic nie zrobi, bo nie ma wystarczającej liczby podpisów.
Mam nadzieję, że u nas tak nie będzie, dzięki czemu doczekamy się monitoringu, klucza do śmietnika itd...

RaNo - 2012-01-11 21:39:35

5 drzewek i krzaczki to MS posadził.

Skoro skoszono trawę, to chyba będzie o to AZ dbał. Nie uważam że należało więcej razy ją kosić. Swoją drogą, przydałoby się jej tam dosiać.

Ponadto:

AZ napisał:

Uchwała odnośnie monitoringu przeszła w bloku 23a dopiero z początkiem grudnia 2011. Pomimo naszych monitów część osób nie oddała głosu pod
tą uchwała. Dlatego tak długo to trwało. Odnośnie bloku 23 uchwala ta nie przeszła. W chwili obecnej spływają do nas aktualne oferty na wykonanie monitoringu.
Liczę, że w tym tygodniu nastąpi finalny wybór firmy i następnie przystąpimy do prac.

D0rian - 2012-01-11 22:50:19

Wg mnie trzeba kosić częściej, żeby się zrobiła gęstsza. To co wyrosło jesienią to pojedyncze kępki w górę i tyle. Powinni nieco bardziej o to dbać, żeby była trawa a nie błoto :D

Milady - 2012-01-11 22:58:41

Hmm, nie wiem jak ma wygladac sprawa koszenia trawy za budynkiem 23a, ale nie cały teren od bloku 23a do ogrodzenia dzielącego nas od budynku 21 jest nasz. Do nas należy teren do około 3 m od ściany bloku 23a, pozostała częśc należy do miasta. MS zasadził tam trawkę i drzewka bo musieli jakoś uporządkowac teren po budowie (fajnie to wyglądało bo trawkę siał i krzaczki sadził taki pan w sombrero :)). Trawa niestety kiepsko wyrosła bo po jej posianiu cały czas lało i wszystko stało w wodzie. Wydaje mi się, że nawet potem w lecie dosiewali trochę trawy.

anje - 2012-01-17 15:16:57

cross napisał:

różnica jest jedna....  monitoring to wydanie pieniędzy (osobiście jestem przeciw, to niepotrzebny wydatek, nic nie zmieni)

Nie do końca się z Tobą zgadzam. Monitoring jest potrzebny i uważam jednak, że coś jednak zmieni. Chyba już wystarczy okradzionych samochodów z kół oraz ciągłego psucia z niewiadomych powodów bramy wjazdowej do garażu.
AZ podobno ma jakieś oferty... czy ktokolwiek z mieszkańców miał dostęp do tych ofert? Czy była możliwość zagłosowania na konkretną ofertę? Niestety na maila nic nie przysłali, a szkoda.


Kolejny problem to - nie wiem jak Wam ale mi to strasznie przeszkadza - brud i kurz w parkingu podziemnym. Odkąd tu mieszkam nie widziałam, aby kiedykolwiek i ktokolwiek sprzątał. Mycie samochodu nie ma sensu bo wjeżdżając do garażu jest on z powrotem zakurzony. Nie można nic postawić (chociażby walizki, czy plecaka) bo kończy się to czyszczeniem, nawet samo chodzenie w tym kurzu roznosi go do klatki i do windy. Myślę, że jeśli by AZ zleciło sprzątanie przynajmniej raz na 4 miesiące a nawet raz na pół roku było by znacznie czyściej i przyjemniej.

No a co z zielenią? Te koszmarne klomby to wszystko?

Kolejna sprawa to klucz do śmietnika. Jestem jak najbardziej za tym żeby wprowadzić w życie zamykanie na klucz śmietnika.

Ostania rzecz to parkowanie samochodami pod samymi drzwiami przy budynku 23A. Ciężko jest wyjść a co mówić wyjechać wózkiem.

shamtu - 2012-01-17 16:48:50

Dla zainteresowanych na stronie mmsoft - rozliczenia są już nowe stawki za tzw. "czynsz - media i zarządzanie" Ceny oczywiście poszybowały do góry, bo w końcu mamy nowy rok.
A ja u diabła dalej nie wiem czym są "opłaty stałe + koszty wspólne" vs. "zaliczki eksploatacyjne...." Co na co idzie i dlaczego tyle. Wiem że w zaliczce eksploatacyjnej jest opłata za zarządzanie nieruchomością i podobno za sprzątanie, a koszty wspólne to co wylana woda - straty, a jeśli tak to dlaczego jest to liczone od m2 pow mieszkania, a nie od zużycia m3?

  Zimna woda i ścieki  1m3 - 8,53 zł   było 7,48 zł
  Zimna woda do podgrzania    1m3 - 8,53 zł   było 7,48 zł
  Podgrzanie wody użytkowej    1m3 - 15,00 zł  bez zmian
  Centralne ogrzewanie    1 m2 -1,00 zł  - zaliczka bez zmian
  Opłata stała CWU    1 m2 - 0,44 zł  było
  Opłata stała + koszty wspólne     1 m2  - 0,80 zł  było
  Wywóz nieczystości stałych    1 os.     - 9,55 zł było

D0rian - 2012-01-17 17:00:09

@anje - pierwszy post i w pełni sensowny. Witamy na forum :)

Podsumowując co do tej pory zostało poruszone AZet powinien odpowiedzieć nam na pytania:

1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

Jakieś jeszcze ciekawe pytania Wam przychodzą do głowy? Nie krępujcie się :) niech AZ się tłumaczy.

anje - 2012-01-17 18:01:34

DOrian ja bym do tej listy dodała jednak jeszcze sprzątanie garaży z kurzu, raz na pół roku. Może czepiam sie tego niepotrzebnie, ale jeśli tylko mi przeszkadza ten kurz to wybaczcie mi :)

D0rian - 2012-01-17 18:13:19

Wg mnie jeśli cokolwiek komukolwiek przeszkadza to warto to wpisać tak czy siak. Jakoś uszło mojej uwadze to zagadnienie :P. Zresztą drodzy sąsiedzi ta lista, to nie mój monopol :P jeśli ktoś chce może po prostu ją skopiować, dopisać kolejny punkt i tyle :) ja tylko chciałem zacząć porządkowanie :) ale zgodnie z prośbą:

1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

7. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

Sebek - 2012-01-17 22:19:55

Witam, czy ktoś wie, co wchodzi w skład zaliczki eksploatacyjnej za miejsce postojowe i dlaczego tak drogo? Za miejsce postojowe płacę więcej niż za mieszkanie. A garaż, jak piszecie nawet nie jest sprzątany.

shamtu - 2012-01-18 10:51:17

Sebek - podobno w kosztach za eksploatacje jest sprzątanie? (2 razy doświadczyłem kartki z tą informacja) raz widziałem ze coś robili 2 razy była to niedziela i *** było posprzątane, energia elektryczna na system wentylacji, opłaty za ubezpieczenie, przeglądy instalacji wykrywania tlenku węgla, przegląd i naprawa bramy, sypanie soli na podjazd ew. odśnieżanie. Jest tego sporo ale nie żeby się zrobiło 50zł ten temat trzeba poruszyć na zebraniu, z rzetelnym wykazaniem rachunków co na co poszło. BTW podjazd jest podgrzewany taka jest chyba norma i jest na podjeździe czujnik wykrywający oblodzenie ( włączający podgrzewanie).

Sebek - 2012-01-18 12:24:58

Dzięki za informację, z tego co wiem, to podjazd nie jest podgrzewany, ale głowy nie dam sobie uciąć. Ta kwota jest bardzo wysoka. To chore, zeby więcej płacić za miejsce postojowe niż za całe mieszkanie.

shamtu - 2012-01-23 11:19:14

Czy ktoś wie kiedy AZ poda rozliczenie opłat za poprzedni rok? Pewnie jak zwykle mają milion powodów żeby to opóźnić

RaNo - 2012-01-23 14:47:56

Na początku lutego przyslą pocztą za cały 2011 r.. Później mają to robić co każde półrocze.

Przy okazji aktualizuję pytania do AZ (dodając moje własne #8 i #9):

1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

7. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

8. Dlaczego za miejsce postojowe w garażu płacimy więcej niż za same mieszkania?

9. Czy AZ na bieżąco monitoruje najtańsze oferty odbiorców nieczystości stałych, dostawców energii elektrycznej (oświetlenie, windy, itp.), itp. i dlaczego wciąż nie korzystamy z tych najtańszych?

shamtu - 2012-02-07 10:09:17

Mamy już luty, czy ktoś z Was otrzymał już rozliczenie od AZ?

Milady - 2012-02-07 15:47:10

Rozliczenia nie dostaliśmy ani e-mailem ani zwykłą pocztą, ale zalogowałam się na tej ich stronce i wygląda na to, że tam jest dostępne rozliczenie :)

shamtu - 2012-02-07 18:49:14

No faktycznie pojawiło się. Wczoraj tego nie było. Jest też rozliczenie wody co jakimś cudem uciekła za wodomierzem głównym. Po koszcie widzę że całkiem duży mam udział w jego uregulowaniu, no chyba że AZ coś kręci w końcu jest tu 60 mieszkań i jeszcze kilka lokali.
BTW co to  jest MASTER KEY i dlaczego jest to opłata co miesiąc 22.28zł? Czy naprawdę tak dużo osób chciało takie badziewie. 1 klucz zamiast dwóch nosić, a AZ wciągu roku wyciągnie od każdego mieszkania prawie 270zł, głupota inaczej tego nie można nazwać.

D0rian - 2012-02-07 19:41:46

Ten Master Key to jednorazowa opłata, jak za monitoring. Tak to rozumiem. Zastanawia mnie tylko, czemu ja dostałem naliczenie 24,23 za ten klucz...

@shamtu
Jak Ci to napisali w naliczeniach?
1 lokal * 22,28 ( u mnie napisali 24,23)

Chyba, że może Twój klucz nie obejmuje jednej z 3 rzeczy, czyli: klatka, śmietnik, garaż. Masz miejsce postojowe w garażu?

shamtu - 2012-02-07 20:17:39

No było 22.28złotych ale ja jestem w 23.W A może być więcej .

D0rian - 2012-02-07 21:10:31

Hmm może dlatego, że u nas jest mniej mieszkań.

krzyhood - 2012-02-08 01:25:39

monitoring i master key to jednorazowa oplata.
Po odjeciu w miesiecznym rozliczeniu widniejącym w systemie tej kwoty za monitoring i klucz wychodzi stala comiesięczna oplata, której aktualizację dostałem od AZtu do skrzynki na listy wraz z nowym kodem do drzwi. Ale mam jeszcze do zwrotu za rozliczenie caloroczne wiec chyba z tego zwrotu pokryja koszt monitoringu i klucza, nie jestem jednak tego pewien..

RaNo - 2012-02-08 15:59:08

Znów aktualizuję pytania do AZ (dodając moje własne od #10 do #13):

1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

7. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

8. Dlaczego za miejsce postojowe w garażu płacimy więcej niż za same mieszkania?

9. Czy AZ na bieżąco monitoruje najtańsze oferty odbiorców nieczystości stałych, dostawców energii elektrycznej (oświetlenie, windy, itp.), itp. i dlaczego wciąż nie korzystamy z tych najtańszych?

10. Ile w procentach wynosi rozbieżność na licznikach między głównym a sumą indywidualnych i dlaczego dak dużo?

11. Dlaczego są różne kwoty opłaty za MasterKey (niby mała różnica, ale warto znać zasadę)?

12. Ile MS płaci nam za zajęcie powierzchni reklamowej przy wjeździe na nasz teren?

13. Poddać pod głosowanie zamianę tradycyjnych wyłączników światła na klatkach schodowych na takie z wykrywaczem ruchu.

Plusy tego ostatniego rozwiązania:
- wygoda - nie trzeba przemierzać (w moim przypadku nawet 4m) korytarza by po ciemku znaleźć wyłącznik i włączyć światło.
- oszczędność prądu - zamiast świecić światło na całej klatce, wchodząc do budynku zaświecało by się światło tylko na parterze, a wysiadając u góry z windy - tylko na danym piętrze.
- bezpieczeństwo - zawsze widać przez judasza że ktoś się kręci po danym piętrze.

D0rian - 2012-02-08 16:24:01

Aktualizując pytanie 1, bo mamy już płacić za monitoring:

1. Jaka oferta monitoringu wygrała? Ile zapłacimy całościowo? Ile kamer i w jakiej rozdzielczości? Gdzie będą montowane kamery i pozostały osprzęt? Kiedy będzie montowany monitoring? Ile będziemy płacić za to miesięcznie?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

7. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

8. Dlaczego za miejsce postojowe w garażu płacimy więcej niż za same mieszkania?

9. Czy AZ na bieżąco monitoruje najtańsze oferty odbiorców nieczystości stałych, dostawców energii elektrycznej (oświetlenie, windy, itp.), itp. i dlaczego wciąż nie korzystamy z tych najtańszych?

10. Ile w procentach wynosi rozbieżność na licznikach między głównym a sumą indywidualnych i dlaczego dak dużo?

11. Dlaczego są różne kwoty opłaty za MasterKey (niby mała różnica, ale warto znać zasadę)?

12. Ile MS płaci nam za zajęcie powierzchni reklamowej przy wjeździe na nasz teren?

13. Poddać pod głosowanie zamianę tradycyjnych wyłączników światła na klatkach schodowych na takie z wykrywaczem ruchu.

@RaNo
Ciekawe pytanie 12. Też zastanawiałem się czy je poruszyć :).

papasza - 2012-02-09 01:26:07

Dorzucam pytanie o rowerownię/wózkownię. AZ mówił mi o niej już w lecie ubiegłego roku:




1. Jaka oferta monitoringu wygrała? Ile zapłacimy całościowo? Ile kamer i w jakiej rozdzielczości? Gdzie będą montowane kamery i pozostały osprzęt? Kiedy będzie montowany monitoring? Ile będziemy płacić za to miesięcznie?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

7. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

8. Dlaczego za miejsce postojowe w garażu płacimy więcej niż za same mieszkania?

9. Czy AZ na bieżąco monitoruje najtańsze oferty odbiorców nieczystości stałych, dostawców energii elektrycznej (oświetlenie, windy, itp.), itp. i dlaczego wciąż nie korzystamy z tych najtańszych?

10. Ile w procentach wynosi rozbieżność na licznikach między głównym a sumą indywidualnych i dlaczego dak dużo?

11. Dlaczego są różne kwoty opłaty za MasterKey (niby mała różnica, ale warto znać zasadę)?

12. Ile MS płaci nam za zajęcie powierzchni reklamowej przy wjeździe na nasz teren?

13. Poddać pod głosowanie zamianę tradycyjnych wyłączników światła na klatkach schodowych na takie z wykrywaczem ruchu.

14. Kiedy wreszcie zostanie oddana rowerownia/wózkowania do użytku?

D0rian - 2012-02-09 14:43:15

@papasza
Nie chce mi się przekopywać forum na ten temat. Mógłbyś mi powiedzieć, gdzie byłaby ta wózkownia?

RaNo - 2012-02-09 14:53:07

Nie do końca jestem zorientowany w temacie bo jestem z 23A, ale z tego co tu pisano, wózkownia miała być w jakimś osobnodostępnym pomieszczeniu obok którejś klatki, w którym do (nie)dawna robotnicy trzymali swój sprzęt (czy jakoś tak).

Sebek - 2012-02-09 15:34:57

To pomieszczenie jest z boku budynku przy "Szarlotce" od strony drogi wjazdowej na dziedziniec.

Coledon - 2012-02-10 00:16:43

Może czegoś nie czaję ale czy tak ciężko wsadzić wózek do windy??
Ps
mam zamiar to stosować ( wsadzanie wózka do windy) ponieważ dziś zostałem Tatą.

krzyhood - 2012-02-10 00:22:40

Coledon, gratulacje!!:]

Coledon - 2012-02-10 00:53:55

Dziękuję :D

D0rian - 2012-02-10 08:57:26

Coledon gratuluję :)

cross - 2012-03-09 14:28:00

to kiedy to zebranie.... niby w I połowie marca czyli.... czasu mało...

konwil - 2012-03-09 14:44:17

Byłem w tym tygodniu, bodajże we wtorek, w biurze AZ-tu, wówczas jeszcze nie było konkretnej daty.

Pzdr.,
konwil

papasza - 2012-03-11 18:11:05

D0rian napisał:

@papasza
Nie chce mi się przekopywać forum na ten temat. Mógłbyś mi powiedzieć, gdzie byłaby ta wózkownia?

D0rian, wlasnie sam sie zastanawialem gdzie to jest, ale widze, ze kolega Sebek ponizej nam chyba wyjasnil. Chyba chodzi o te drzwi ktore znajduja sie "w tunelu". Jutro zapytam AZ co z ta wozkownia/rowerownia bo im cos nie wychodzi to "przedsiewziecie" poki co. Ostatnio mowili mi, ze czekaja tylko na te systemowe klucze, a wiec teraz gdy te nowe klucze juz mamy to rozumiem ze powinnismy wymagac od nich aby i wozkownia byla juz dostepna. dam znac jak sie cos dowiem...


Coledon napisał:

Może czegoś nie czaję ale czy tak ciężko wsadzić wózek do windy.

Coledon, to nie chodzi o "ciezkosc" wsadzania wozka do windy. Po prostu wozkownia/rowerownia to jest taki standard budynkow wielorodzinnych. Mozna trzymac wozek/rower w domu czy na klatce ale po co, skoro  po to wlasnie robi sie wozkownie/rowerownie. Tak samo jak moglbys trzymac farby olejne czy smary w domu, ale po co gdy od tego sa piwnice. jesli dla Ciebie to nie problem zaparkowac wozkiem w pokoju Twojego dziecka, to spoko, bedzie wiecej miejsca w wozkowni na nasze wozki i rowery :). Jednak daje glowe ze szybko docenisz to dobrodziejstwo i sens tego jak tylko pomieszczenie stanie sie dostepne...

konwil - 2012-03-11 18:43:13

papasza, wózkownia jest dostępna. Chyba we czwartek osobiście tam zaglądałem - pomieszczenie jest wykończone, puste, posprzątane.

Pzdr.

papasza - 2012-03-11 20:04:49

super!
dzieki za info konwil!
w takim razie dziwne, ze AZ nie kwapił sie jakiegos maila do lokatorow rozesłac czy tez anonsu na klatke dac. oczekiwalbym jakiegos ogloszenia w stylu "prosze panstwa, wozkownia zostala udostepniona" czy cus... w dobie ery informacji takie info nie powinno byc problemem ...
a tu sie ludzie glowia gdzie to jest, czy to juz dziala.... nieladnie, nieladnie ze strony AZ. jutro to wyjasnie ;)

o terminie rozdawania kluczy tez mieli informowac, nie wiem jak Was poinformowali, ale ja przez przypadek dowiedzialem sie od sasiadki ...ehhh

---
a tak btw, powiem Wam, ze mialem dobre zdanie o AZ dopoki nie pojawily sie jakies lokatorskie sprawy do zalatwienia...w moim osobistym odczuciu zaczeli ładnie (sprawiali wrazenie, ze wykazuja zainteresowanie), ale potem jak pojawily sie jakies przedsiewziecia do wykonania, to jakos zapal im opadl. to oczywiscie moje odczucia, kazdy ma pewnie jakies swoje inne doznania...

krzyhood - 2012-03-11 20:21:19

papasza napisał:

o terminie rozdawania kluczy tez mieli informowac, nie wiem jak Was poinformowali, ale ja przez przypadek dowiedzialem sie od sasiadki ...ehhh

O terminie rozdawania kluczy AZ informowal mailowo, ale jesli chodzi o wozkownie to tez pierwsze slysze od konwila ze jest otwarta, bo AZ akurat zadnego maila w tej sprawie nie wysylal

RaNo - 2012-03-11 20:58:14

Na karteczce dostarczonej wraz z masterkeyami otrzymałem karteczkę, na której było zaznaczone, że klucz pasuje też do wózkowni. Stąd mogłem wnioskować, że wózkownia została nam już "oddana". No i z tego co mówicie - dobrze wnioskowałem :)

A wracając do tematu... coś ten AZ strasznie obiecuje to zebranie, a zorganizować go nie może...... :(

papasza - 2012-03-12 18:20:37

"newsy" od AZ:

wozkownia juz dostepna do uzytku.

zebranie ma byc w marcu :) bo sie przesunelo.

D0rian - 2012-03-12 22:12:58

Dzięki za info :)

dootka - 2012-03-14 08:22:18

Czy ktoś w tym roku dostał przy rozliczeniu mediów rozliczenie całego budynku (wspólnoty), czy AZ celowo tego nie podało by nam mydlić oczy na zebraniu kosztami wyssanymi z palca.

cross - 2012-03-21 13:04:09

i czy coś wiadomo... marzec się zbliża ku końcowi... wątek założony początkiem stycznia... chyba AZ się boi...:P -

dootka - 2012-03-23 16:59:15

Zebranie odbędzie się 30 marca 2012 roku (piątek) o godz. 18.20

w CENTRUM KULTURY ''RUCZAI" ul. S. Rostworowskiego 13,30-358 Kraków

D0rian - 2012-03-23 17:57:37

Dzięki dootka. Czyli wiemy już kiedy będzie spotkanie. Po poprawieniu naszego zbioru pytań, lista wygląda następująco:

1. Ile będziemy płacić za to miesięcznie? Czy istnieje możliwość podglądu kamer?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

6. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

7. Dlaczego za miejsce postojowe w garażu płacimy więcej niż za same mieszkania?

8. Czy AZ na bieżąco monitoruje najtańsze oferty odbiorców nieczystości stałych, dostawców energii elektrycznej (oświetlenie, windy, itp.), itp. i dlaczego wciąż nie korzystamy z tych najtańszych?

9. Ile w procentach wynosi rozbieżność na licznikach między głównym a sumą indywidualnych i dlaczego dak dużo?

10. Dlaczego są różne kwoty opłaty za MasterKey (niby mała różnica, ale warto znać zasadę)?

11. Ile MS płaci nam za zajęcie powierzchni reklamowej przy wjeździe na nasz teren?

12. Poddać pod głosowanie zamianę tradycyjnych wyłączników światła na klatkach schodowych na takie z wykrywaczem ruchu.

Tyle pytań nam się uzbierało. Mogę je wysłać do AZetu na przykład w poniedziałek wieczorem. Oczywiście lista pytań jest wciąż otwarta i w pełni modyfikowalna.

No i oczywiście zapraszam jak największą ilość osób na zebranie, żeby później nie było sytuacji, że ktoś nie głosuje bo nie zna szczegółów ustawy poruszanych na zebraniu.

mamsika - 2012-03-23 21:04:02

13. Jak będzie wyglądało nasze okno na świat.... czyli gdzie będzie przejście przez ekrany dźwiękochłonne do ul bobrzyńskiego??

D0rian - 2012-03-26 19:16:20

1. Czy istnieje możliwość podglądu kamer?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy AZ ma jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek? (może montaż słupków przy wyjściach z klatek)

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

6. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

7. Dlaczego za miejsce postojowe w garażu płacimy więcej niż za same mieszkania?

8. Czy AZ na bieżąco monitoruje najtańsze oferty odbiorców nieczystości stałych, dostawców energii elektrycznej (oświetlenie, windy, itp.), itp. i dlaczego wciąż nie korzystamy z tych najtańszych?

9. Ile w procentach wynosi rozbieżność na licznikach między głównym a sumą indywidualnych i dlaczego tak dużo?

10. Dlaczego są różne kwoty opłaty za MasterKey (niby mała różnica, ale warto znać zasadę)?

11. Ile MS płaci nam za zajęcie powierzchni reklamowej przy wjeździe na nasz teren?

12. Poddać pod głosowanie zamianę tradycyjnych wyłączników światła na klatkach schodowych na takie z wykrywaczem ruchu.

13. Czy AZ ma plany budowy ekranów i czy jest przewidziane przejście przez ekrany do ulicy Bobrzyńskiego w obrębie naszych budynków?

14. Dotyczące sprawozdania finansowego:
a) 2f - skąd taka suma
b) 2g (budowa sieci telewizyjnej) - za jaką sieć jest dokładnie ta opłata? CCTV do kamer, czy telewizja kablowa? Jeśli "kablówka" to czemu wszyscy za to płacą, nawet jeśli nie używają?

Takie pytania wysyłam do AZetu. Jeśli ktoś coś jeszcze wymyśli to przesyłajcie indywidualnie.

cross - 2012-03-27 12:10:48

pierwsze i najważniejsze... czy dalej utrzymujemy AZ czy bierzemy się za to sami... jak większość wspólnot:)

D0rian - 2012-03-27 13:59:40

cross napisał:

pierwsze i najważniejsze... czy dalej utrzymujemy AZ czy bierzemy się za to sami... jak większość wspólnot:)

Już to widzę jak dzielimy obowiązki :P Ludzie zostawiają śmieci pod śmietnikiem więc nie wierzę, że będą się przejmować wspólnotą. Kto zresztą miałby się tym zajmować? Do kogo miałbym zadzwonić jak się zepsuje na przykład zamek w drzwiach do garażu? Niech będzie, że ja się jednak podejmę naprawy tego zamka i po naprawie mam biegać po wszystkich mieszkańcach klatki i zbierać pieniądze? :P Czy do skarbnika, którego wcześniej wybierzemy? A kto się tego podejmie za darmo? :) Bez umów, notariuszy itd?
Jak dla mnie samemu brać się za utrzymywanie dwóch budynków gdzie jest ponad 150 mieszkań (mogę się mylić, liczba orientacyjna) stanowi same problemy. Jedynie sprawdzającą się wspólnotą jaką widziałem, która działa na własną rękę, to 4 domki po 4 mieszkania, czyli 16 mieszkań. A i tak większość osób woli zapłacić niż pomalować na przykład płot, odśnieżyć itd. Może gdzieś taka wewnętrzna wspólnota dla 150 mieszkań działa, ale co zrobisz na przykład z lokalami użytkowymi? Już widzę jak panie z przedszkoli wraz z dziećmi koszą trawę :D
Ja sam osobiście, gdyby była nowa wspólnota zapytałbym się komu zapłacić, żebym musiał jedynie zadzwonić do kogoś, zgłosić problem i czekać na jak najszybsze rozwiązanie. Więc dla mnie wiele by się nie zmieniło :P Jeśli ktoś powie, że czynsz spadnie, to chciałbym zobaczyć najpierw sensowne wyliczenia niż luźne sugestie. AZet święty nie jest (opłaty za sól i piach w zimę... gdzie te materiały rozrzucili, bo chyba nie u nas wokół budynków i na drodze wewnętrznej), ale niech się tłumaczą.

konwil - 2012-03-27 14:23:08

cross, jak rozumiem Twoja wypowiedź ma nas lekko sprowokować do jakiegoś działania. Tak sądzę, gdyż nie wiem co rozumiesz pod pojęciem >>większość wspólnot<<. Ja osobiście nie znam żadnej. Nie znam też idealnego administratora, ale to już inna rzecz. Nie sądzę także, abyśmy ich utrzymywali - myślę, że takich budynków mają więcej. To tak na marginesie. Poza tym - co z licencją zarządcy? Nie wiem, może się mylę - ale kiedyś była ona niezbędna, aby zajmować się takimi tematami. Być może, że to nie dotyczy właścicieli. Może ktoś z Was wie?

Tu już nawet nie chodzi o koszenie trawy przez panie z przedszkola, ale ogólnie o święty spokój - który wg mnie musi i powinien kosztować, mam na myśli oczywiście opłaty dla AZ. Osobiście nie mam na głowie nic, poza zgłaszaniem problemów, na które każdorazowo reakcje były, wcześniej, później, ale były.

Zgadzam się w 100% z D0rianem - to nie jest takie proste, czego dowodem zeszłoroczny brak zaintereowania współpracą z administratorem kogoś z mieszkańców/właścicieli. Nikt nie chciał uczestniczyć jedynie w części spraw zw. z budynkami, czy zatem ktoś chciałby w ogóle się tym zajmować >>na pełen etat<<? Zobaczymy jak będzie w tym roku, tj. ilu z nas przyjdzie na zebranie, jaka będzie aktywność i odpowiedź na zapewne to samo pytanie dot. współpracy z administratorem.

Pzdr.,
konwil

PS: Żeby napisać coś na plus dla AZ-tu, to chyba w końcu muszę przyznać, że garaż w 23, poziom -2, został umyty jak trzeba po zimie. Niestety informacja o myciu, została zbyt słabo rozpowszechniona, bo nie każdy samochód na czas mycia został usunięty - to tak BTW, nie do końca zw. z tematem. Ba, w ogóle niezwiązane :)

RaNo - 2012-03-27 17:15:45

D0rian napisał:

Takie pytania wysyłam do AZetu. Jeśli ktoś coś jeszcze wymyśli to przesyłajcie indywidualnie.

Dzięki. Oj, to będzie długie zebranie by szczegółowo poruszyć wszystkie te kwestie... I dobrze :)

krzyhood - 2012-03-27 21:54:37

Czyli myślę, że jak się spóźnie pół godziny albo i więcej to nadal będzie początek zebrania:) tudzież omawianie pierwszego punktu ze sprawozdania finansowego;) W kazdym razie mam nadzieje że nas nie wyrzucą jak rok temu na UJocie, kiedy to pan portier był bardzo poirytowany przeciągającym sie posiedzeniem, zresztą to jest piątek więc mozna i całą noc siedziec, moze wezme kawe w termosie;)

Ad rem to nie uważam aby wzięcie sprawy we własne ręce poprawiło sytuację, która wcale do najgorszych nie nalezy bo tak jak pisal konwil AZ prędzej czy później ale jednak działa, pytanie tylko dlaczego tak drogo, no a reszte pytań, chyba AZ juz otrzymał.

cross - 2012-03-29 15:39:57

oj zebranie będzie długie.... mówiąc o zmianie zarządcy z AZ na udział własny nie chodziło mi,  żeby samemu grabić, zamiatać, malować czy remontować itp. Dalej będą to robić wynajętę firmy...my tylko będziemy sami to zgłaszać...lub przez wyznaczoną do kontaktu osobę... do zaoszczędzenia jest 46 tys. zł rocznie płacone AZ za to samo (ok. 4 tys. na miesiąc) .... kto nie chciałby sobie choć 1/4 z tego do PITa wpisać?;)

Ogólnie wydaje mi się, że 4 tys. miesięcznie za obsługę naszych 2 budynków to dużo, zwłaszcza, że na ogół coś zaczyna się dziać przed corocznymi zebraniami;). A te 4 tys. zł na miesiąc to za zgłaszanie i zlecanie odpowiednim podwykonawom pracy... czyli generalnie za nic...

shamtu - 2012-03-29 22:39:06

Szkoda że nie mogę być na zebraniu (praca), zapowiada się bardzo ciekawie. AZ pięknie poleruje nam blok, garaż, żeby się świecił, by uciszyć nasze nastroje na zebranie, ale nie tędy droga. W końcu ciężką kasę za to biorą, a robią wielkie buble.
Jak choćby utrzymanie zieleni wokół bloku (jaka zielenień) kupa kory, krzaki z kolcami, no może za blokiem 23a jest trawa i tyle dobrego. A za to wszystko jedyne 46000zł. Za co?? Utrzymanie zimowe gdzie zimy nie było prawie wcale. Kolejna sprawa, MASTER KEY jest, ale wkładka np. do klatki 1 jest tragicznie długa łatwy do przecięcia i włamania się. Nie wiem jak w innych klatkach to wygląda, ale u mnie jest BUBEL.  Kolejne wydatki również ciekawie wyglądają kontrola wind, przeglądy itp... w tym roku wyniosła około 25tyś zł w zeszłym około 5tyś skąd ta różnica, nie przypominam sobie żeby winda się psuła u nas w klatce, czy w 23 były jakieś awarie żeby uzbierać taką sumę. Nie wydaje mi się żeby inflacja spowodowała taki wzrost, faktem natomiast jest że doszedł 2 blok, ale żeby koszty poszły w górę 5x?? Dlaczego opłata za użytkowanie garaży jest tak duża, prąd, przeglądy bram, wentylacja, ubezpieczanie 1 sprzątanie na zasrany rok, czy stąd się bierze taka wysoka kwota za miejsce postojowe co mc? Można wymieniać tego wiele, ale pewnie AZ robi niezłe lody na wszystkich opłatach, nie tylko na oficjalnym pasku za zarządzanie. Całe szczęście kończy się ich kadencja i mam nadzieje że uda nam się wspólnymi siłami zmienić zarządce na lepszego.

elNino - 2012-03-31 11:48:13

Czytając ten wątek i przypadkiem będąc wczoraj (pierwszy i ostatni raz) na zebraniu jest mi za niektórych najzwyczajniej wstyd. Za małżeństwo Pani "Zus" i Pana "w windzie nie ma zasięgu", za tych, którzy chcą grodzić piaskownicę nawet przed dziećmi z przedszkoli, za Panią "szalban", za głosujących przeciwko przekształceniu lokali "bo tak" (te firmy i tak tam będą działać, bo mogą działać w lokalach mieszkaniowych, będzie im tylko trudniej prowadzić firmę - ale skoro nic z tego nie mam to na złość utrudnię im życie), za ludzi, którzy twierdzą, że większość wspólnot nie zatrudnia firm zarządzających, za tych wszystkich, którzy nie widzą w AZ partnera a jedynie pozycję kosztową i nierobów.

Tym smutniejsze jest to, że średnia wieku na zebraniu nie wynosiła 60+. Łatwiej jest narzekać i krzyczeć, niż szukać konstruktywnych rozwiązań. Mam tylko nadzieję, że wymienieni to mniejszość...

RaNo - 2012-03-31 13:39:56

Pisząc tak jak napisałeś o tych wszystkich ludziach, sam powinieneś siebie dopisać do tej listy jako "Pan któremu nie podoba się wyrażanie odmiennego zdania przez inne osoby"... Trochę luzu! To była tylko dyskusja, każdy miał prawo się udzielić, a że ktoś wypalił tak jak np. Pan z zasięgiem w windzie, to zwyczajne nieporozumienie, a nie powód do wytykania takiej osoby... Pani z Zusem, czy Pani "szlaban" to moim zdaniem objaw "burzy mózgów", która bardzo dobrze że wywiązała się na spotkaniu. Owszem, było to "narzekanie i krzyczenie", tak jak napisałeś, ale miało ono na celu "szukanie konstruktywnych rozwiązań", co też napisałeś... Jakby na to nie patrzeć, skrytykowane przez Ciebie "szlaban" czy "ogrodzona piaskownica" to propozycje jak najbardziej konstruktywne.

olu18 - 2012-04-23 16:44:29

RaNo napisał:

Pisząc tak jak napisałeś o tych wszystkich ludziach, sam powinieneś siebie dopisać do tej listy jako "Pan któremu nie podoba się wyrażanie odmiennego zdania przez inne osoby"... Trochę luzu! To była tylko dyskusja, każdy miał prawo się udzielić, a że ktoś wypalił tak jak np. Pan z zasięgiem w windzie, to zwyczajne nieporozumienie, a nie powód do wytykania takiej osoby... Pani z Zusem, czy Pani "szlaban" to moim zdaniem objaw "burzy mózgów", która bardzo dobrze że wywiązała się na spotkaniu. Owszem, było to "narzekanie i krzyczenie", tak jak napisałeś, ale miało ono na celu "szukanie konstruktywnych rozwiązań", co też napisałeś... Jakby na to nie patrzeć, skrytykowane przez Ciebie "szlaban" czy "ogrodzona piaskownica" to propozycje jak najbardziej konstruktywne.

Dziekuje Ci bardzo za podsumowanie forumowicza, ktoremu wszystko sie nie podobalo. Jesli mu sie nie podoba - to niech nie chodzi na Nasze spotkania wspolnoty. Kazdy ma prawo wyrazac swoje opinie a burza mozgow byla potrzebna :)
Przykro sie robi jak sie takie teksty czyta ze "Pani z Zusu" i Pani "szlaban".... szkoda gadac....
Pozdrawiam all ;)

kwizowo.pl olx powiadomienia o nowych ofertach Ciechocinek spa weekend dla dwojga eddikez